Tuesday 12 June 2012

覺悟


人生苦短,
不珍惜我的,我也不用珍惜。
人的時間有限;人的心力有限;人的關懷有限。
資源分配,從來都是經濟學的第一課。

讀心理的我,雖然對投資毫不在行,
但也懂得止蝕這道理。
放棄一直手持的也許令我很不捨,也很不習慣,
但這是一種對人生的學習和鍛鍊。

在成長的路途上,跌跌碰碰,高低起落,
驀然回首,得過幾多,失去幾多,
其實都不再重要。

「豈能盡如人意,但求無愧於心。」
爸爸教過我的人生道理,一生受用。

未來是怎樣?不用多想,船到橋頭自然直。
記住卓韻芝曾說過的一句話:「過份設計,是逆命」。


世上無不散之筵席,我們只是早了說再見。


害怕失去的人很難擁有。
假若有緣,就算他朝我倆天各一方,最終仍會相遇;
假若緣盡,就請把我的好都通通記在心裡。


那些年,曾經有位十七歲的女孩對你一見鍾情,為你神魂顛倒。
陪過你四處流浪;愛過你身心每一吋;說過無數句我愛你,句句真心真意。
那些歲月「花火」,在你的人生旅途上已漸行漸遠,忘記了對吧?


"Life is both sad and solemn. 
We are let into a wonderful world, we meet one another here, 
greet each other, and wander together for a brief moment.
Then we lose each other and disappear as suddenly and unreasonably as we arrived. "

- Alberto Knox.


六月十二日,終於有所覺悟。
幸福快樂,其實從來都是靠自己去定義。


1 comment:

  1. Maybe he does not forget as easily as he appears to. Maybe he just does not know how to express or deal with his emotions. Maybe the happiness you shared has silently become a permanent part of his diary for life. Maybe he is just trying to help you forget and to be rational. Maybe he hates fate, which has brought you to where you are, as much as you do. Maybe.

    ReplyDelete