Monday 2 July 2012

The vow


我也希望有天我能對將來的「他」說:
I vow to help you love life, 
to always hold you with tenderness and to have the patience that love demands,
to speak when words are needed and to share the silence when they are not,
and to live within the warmth of your heart and always call it home.

而「他」也會對我說:
I vow to fiercely love you in all your forms, now and forever.
I promise to never forget that this is an once in a lifetime love.
I vow to love you, and no matter what challenges might carry us apart,
we will always find a way back to each other.



一個改編自真人真事的故事。



一對新婚夫婦遇上車禍,女方失去了大家共同擁有過的所有回憶,
丈夫頓時成了陌生人。

面對家人的壓力,妻子失掉記憶,
原來連尋找兩人曾相愛過的證據也困難。

曾轟天動地的愛情,
最後也抵擋不了一場車禍的衝擊,二人離婚收場。

但命運有時就是愛跟人開玩笑,
失去了,才漸漸明白其實對方是心中的最愛。
縱使女方一直沒法恢復記憶,但最後兩人還是走在一起。



想起了自己的故事,
想起了以前的我想法簡單,什麼都看作理所當然;
現在卻看得通透,明白有些事始終無法用付出過的心機時間去計算結果。
像是戲中的夫婦,一直用心經營的一段關係,卻被一場可怕的車禍摧毀掉。

有時在想,其實在命運之神手下,
我們又能做什麼?


只是我仍想堅持自己想堅持的。

No comments:

Post a Comment